Het gaat GPR Pino Racing niet voor de wind. In tegenstelling tot vorig jaar heeft het team al twee maal in de pits gestaan voor herstellingswerkzaamheden. Tot twee maal toe heeft één van de steekassen het begeven, waarna de bolide werd binnengeschoven voor reparaties. Het vervangen van een steekas kan in Zolder al gauw tien ronden kosten. Franchi en Soulet, op dit moment de leiders in de tussenstand van het kampioenschap, moeten lijdzaam toezien hoe de wagen buiten de top tien is teruggevallen.
"Het is alweer een kapotte steekas. Op dit moment hebben we bijna twintig ronden achterstand opgelopen door deze reparaties. Dat kunnen we onmogelijk goedmaken op de baan", vertelt Greg Franchi. "Het enige wat ons nog rest, is proberen zo hoog mogelijk te finishen. We blijven alles geven, en zien morgen wel waar we uitkomen. We blijven zeker en vast niet bij de pakken zitten."
ProSpeed Competition en NGT Racing kennen tot op heden geen mechanische pech en vrezen ook niet voor de betrouwbaarheid van de Porsche 997 GT3 Cup S.
En vijf minuten na het verschijnen van dit bericht (00u35) staat de GPR Pino Porsche voor de derde maal binnen met een kapotte steekas...