Nadat Bert Longin zijn Mosler parkeert bij het uitkomen van de Jacky Ickx-chicane, wordt er een 'Code 60' gegeven. Alle overgebleven wagens toeren rond aan een gemiddelde snelheid van 60 kilometer per uur. Toch mag ons strategieboekje niet de vuilbak ingegooid worden. Het staat zowat vast dat de vier Porsches slechts vier keer naar de pomp moeten, terwijl de KRK Viper een vijfde tankstop zal moeten inlassen voor de dorstige V10-motor. Het enige wat nog roet in het eten kan gooien is... mechanische pech!
Rond twintig na elf fluisteren stemmen in de pitlane dat de NGT Porsche te kampen heeft met versnellingsbakproblemen. Ruben Maes krijgt geen tempo meer in de auto en verliest vijf seconden per ronde. Bij NGT Racing wordt alles klaargezet voor een noodstop. Aandrijfassen, versnellingsbak, koppeling, alles ligt klaar in geval de Porsche Cup S geveld wordt door de pechduivel.
Nog geen vijf minuten later komt Fumal woedend de pitlane ingereden. "Koppeling, koppeling!", roept de MPM Racing by Verbist-rijder. Bij inspectie wordt echter duidelijk dat één van de steekassen het begeven heeft. Pulinx, Fumal, Menten en Palttala verliezen een half uur in de pits en komen als zesde opnieuw de baan op. Op het moment van de materiaalbreuk reed de Porsche rond op de tweede plaats, en met de mogelijke problemen bij NGT in het achterhoofd, was de underdog plots een reële kanshebber op de overwinning.
KRK Racing neemt het commando over, zo lijkt het... maar Koen Wauters parkeert de Dodge Viper Competition Coupé in het gras. Op dat moment ligt KRK Racing tweede... maar de auto moet binnengesleept worden. Alvorens de wagen van aan de Villeneuve-chicane de pits bereikt, gaan enkele ronden verloren. De achterbrug heeft het - zoals verwacht - begeven. Hierdoor kan Palttala opnieuw de top-zes binnenduiken. De #265 staat nog steeds derde in de klasse.
McDonald's Racing Team heeft ook geen gemakkelijke wedstrijd achter de rug. Urenlang hebben Bouillon en co geprobeerd de wagen in koers te houden, maar vier uur voor het einde staat de Porsche 996 GT2-R binnen met een kapotte turbo. Een podium in de klasse is niet meer mogelijk, gezien de grote achterstand op de rest van het Divisie 3-veld.
Foto's: Martijn Wouters