RacingWorld.be

Nabeschouwing: Gravity Racing International

2008 is écht een pechjaar voor het rijdersduo Anthony Kumpen en Bert Longin. Dit weekend werd, door de opgave in de 24u van Zolder, nog maar een pagina bijgeschreven in het zwarte 2008 verhaal. Zondagochtend moest Bert Longin een brandende Sporza Mosler aan de kant zetten. Het was het definitieve einde van een martelgang.

De 24u van Zolder moest het seizoen redden van het Limburgs-Brabantse duo, maar dat gebeurde dus niet. Na een voorzichtige start van Vincent Radermecker nam eerst Bert Longin en nadien Anthony Kumpen het stuur over. Alle drie de rijders reden een dubbele stint. Na zes uur wedstrijd lag de Gravity International Mosler in 10de stelling.

"Vincent Radermecker begon aan de wedstrijd en bereikte uitgeput de pits. Tijdens zijn beurt kreeg hij problemen met de remmen. Toen ik achter het stuur zat ontplofte opeens een remklauw. Ik kon de wagen op de baan houden en raakte nog tot in de pits", vertelt Bert Longin. "Toen Anthony probleemloos twee uren afwerkte dachten we dat de problemen voorbij waren maar dat was niet zo."

" Maar dat was nog maar het topje van de ijsberg, nadien volgde het ene probleem het andere op. Het remprobleem van de eerste uren raakte niet opgelost, de lichten vielen uit en een stuk van de ophanging brak af", aldus Anthony Kumpen. "Toen zondagochtend de wagen vuur vatte was het helemaal afgelopen. Bert bereikte wel nog de pits maar we beslisten uit veiligheidsoverwegingen om niet verder te doen. De kabels waren geraakt, het risico om verder te rijden was te groot. Het heeft niet mogen zijn, maar we zijn strijdend ten onder gegaan."

"Dit is een bittere pil om slikken", aldus Bert Longin. "Het team van Willy Plas en Gravity International heeft zijn uiterste best gedaan, zowel in de voorbereiding als tijdens de wedstrijd. Ze hebben alle problemen proberen op te lossen maar we moeten vaststellen dat de wagen gewogen en te licht gevonden is voor dit werk. De 24u van Zolder zijn met niets te vergelijken, het circuit is veel zwaarder voor de mechaniek als alle andere circuits. Mens en machine kunnen nergens rusten. Om hier te winnen moeten zowel de rijders als de wagen van goede huizen komen. Bij de wagen was dat jammer genoeg niet het geval. Spijtig, maar het is zo."

Opgeven staat niet in het woordenboek van Longin en Kumpen. Zowel in het Belgian GT Championship als in het FIA GT kampioenschap zijn er nog enkele wedstrijden waarin ze hun talent willen tonen. Vallen en opstaan, ook dat is autosport.

Bookmark and ShareVZW 24u.be - De redactie op zondag 31 augustus 2008 om 15:34.
SRO BelgiumMedigroep Van DyckPriorwebEuro PrintingMultidesk.be - Dé gratis PC- en multimedia helpdesk!