De Menzo 24 Hours of Zolder was opnieuw een slijtageslag voor mens en machina. Bij het ochtendgloren zagen we een aantal protagonisten verdwijnen. Onder KRK Racing kreeg zware klappen te verduren, evenals MPM Racing by Verbist en ProSpeed Competition. Bij KRK was de achterbrug gesmolten en het differentieel stuk, terwijl MPM af te rekenen kreeg met een stukke steekas en ProSpeed tot twee maal toe aan de koppeling moest sleutelen.
NGT Racing speelde het slim. Marc Maton stuurde zijn troepen de baan op met de opdracht om de koppeling en versnellingsbak zoveel mogelijk te ontlasten. Ruben Maes, Bart Couwberghs, Heinz Bonnaerens en Ward Sluys slagen met brio voor hun opdracht en duiken na 800 ronden als winnaars onder de zwart-wit geblokte vlag.
Achter de NGT Porsche heeft First Motorsport de tweede plaats stevig in handen. De Porsche 997 GT3 Cup van vorig jaar haalt dit jaar wel de eindmeet, met acht ronden achterstand op de winnende merkgenoten. Voor de derde plaats blijft het extreem spannend. Markus Palttala en Fred Bouvy strijden voor elke meter en uiteindelijk zal het benzineverbruik van de beide wagens de cruciale factor zijn voor het eindresultaat.
Pas tien minuten voor het einde is ook de strijd om de derde plaats beslist, wanneer Palttala toch moet binnenkomen voor een splash en dash. Bouvy kan de derde plaats overnemen. Bij MPM Racing by Verbist is de teleurstelling groot: "We waren er enorm dichtbij. Ware het niet dat een steekas en een velg ons in de steek hebben gelaten", vertelt Jos Menten. "Maar met een vierde plaats algemeen en een tweede plaats in Divisie 2 mogen we best tevreden zijn. We zijn van ver moeten terugkomen en it ain't over until the fat lady sings. Veel GT3's hebben zich vergaloppeerd en hebben dat 's morgens cash betaald."
Maar, wat de Nederlander niet inschat, is dat Palttala nog reserve heeft. De Vliegende Fin vertrekt uit de pits met een achterstand van 12 seconden en in anderhalve ronde kleeft hij onder de achtervleugel van de blauwe Ferrari. Red Bull gives you wings, maar dat was bij Francorchamps Motors niet meer het geval. Bouvy moet de rol lossen en Palttala grijpt de derde plaats terug. Gejuich in de pitbox van het kleine MPM Racing by Verbist team, dat een geweldige wedstrijd achter de rug heeft.
De vijfde plaats gaat naar Speedlover, dat ook onderweg is met een Porsche 997 GT3 Cup. Voor Jurgen van Hover en zijn team maats betekent dat meteen ook een podiumplaats (derde) in Divisie 3 : "We hebben onze eigen wedstrijd gereden en ons niet laten meenemen in het strijdgewoel. Uiteindelijk is dat de beste tactiek. Kijk maar naar NGT Racing, stilletjes opklimmen, en dan komt het resultaat vanzelf."
Zesde is de A+ Viper met Van de Plas, Lumbeeck, Kuus en Werckx. ProSpeed Competition moet zich tevreden stellen met de zevende plaats, voor de andere Porsche uit de stal van Jo Jamers. De #150 Porsche 996 GT3 Cup in de kleuren van TVL eindigt dus knap achtste en pakt daarmee de overwinning in Divisie 2. Negende algemeen, tweede in D2, is de gelijkaardige Porsche van Speedlover (#164). Belgium Racing sluit met de Porsche 996 Biturbo de top tien af.
De uitslag:
1. #11 NGT Racing - Porsche 997 GT3 Cup S - 800 ronden
2. #250 First Motorsport - Porsche 997 GT3 Cup +6 ronden
3. #265 MPM Racing by Verbist - Porsche 996 GT3 RS +20 ronden
4. #03 Francorchamps Motors - Ferrari F430 GT3 +21 ronden
5. #264 Speedlover - Porsche 997 GT3 Cup +30 ronden
6. #07 A+ Racing - Dodge Viper Competition Coupé +33 ronden
7. #52 ProSpeed Competition - Porsche 997 GT3 Cup S +33 ronden
8. #150 First Motorsport - Porsche 996 GT3 Cup +36 ronden
9. #164 Speedlover - Porsche 996 GT3 Cup +45 ronden
10. #222 Belgium Racing - Porsche 996 Biturbo +46 ronden
11. #10 JD by Astromega - Lamborghini Gallardo GT3 +47 ronden
12. #02 Scuderia Monza - Ferrari F430 GT3 +68 ronden
13. #215 JD by Astromega - Porsche 996 GT3 RS +69 ronden
14. #72 Sport Garage - Ferrari F430 GT3 +75 ronden
15. #177 Accent Racing Team - Aston Martin Vantage V8 N24 +148 ronden
16. #161 Moritz Racing - Marcos Mantis +154 ronden
17. #116 VDS Racing Adventures - Ford Mustang FR500 +243 ronden